به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ دکتر اسماعیل امینی، مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران، با اشاره به سابقه همکاریهای فیمابین، به وظایف و تکالیف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران پرداخت و گفت: بر اساس ماده ۳ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، این سازمان مرجع رسمی حاکمیتی در کشور است که عهدهدار سیاستگذاری، نظارت عالیه و هدایت نظام استاندارد و اطمینانبخشی به کیفیت کالاها و خدماتی است که در داخل کشور تولید یا ارائه میشوند، یا به کشور وارد یا از آن صادر میشوند.
وی با اشاره به تبصرههای ۱ و ۳ ذیل این ماده قانونی اظهار داشت: بهمنظور تسریع در فرآیند استانداردسازی، کلیه دستگاههای اجرایی زیرمجموعه قوه مجریه، به استثنای دستگاههایی که وظایف خاصی در قانون اساسی برای آنها تعیین شده است، موظفند مقررات فنی حوزه مربوطه را با رعایت استانداردهای ملی و بینالمللی تدوین، اجرا و بر آن نظارت کنند. سازمان ملی استاندارد موظف است بر فرآیند تدوین و حسن اجرای استانداردها در این دستگاهها نظارت کند.
امینی در همین زمینه ادامه داد: بر اساس قانون مذکور، همه دستگاههای اجرایی موضوع تبصره (۱) این ماده موظفاند بهمنظور توسعه استانداردهای ملی، استانداردهای تخصصی دستگاه مربوطه را تدوین و پس از طرح در کمیسیونهای فنی ذیربط، جهت تصویب در کمیتههای ملی سازمان که با حضور ذینفعان تشکیل میگردد، ارائه نمایند.
مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات با اشاره به مفاد تفاهمنامه منعقد شده بین دو سازمان، در خصوص روش اجرای هر یک از مفاد تفاهمنامه پیشنهاداتی را به اعضا ارائه کرد و برگزاری جلسات مستمر با حضور مدیران و کارشناسان دفاتر تخصصی بر اساس موضوعات، بهویژه با حضور ذینفعان را به منظور هماهنگی لازم ضروری دانست.
وی همچنین بر تدوین یک برنامه زمانبندی برای اجرای تفاهمنامه تأکید کرد تا ماحصل آن، علاوه بر اجرای مأموریتها و اهداف و وظایف قانونی که بر عهده دو سازمان قرار داده شده، موجب عملکرد رضایتبخش و ارتقای سطح کیفیت خدمات ارائه شده و در نهایت رضایتمندی خدمتگیرندگان باشد.
در این نشست، با توجه به درخواست کتبی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص راهاندازی جایزه کیفیت بخش بهزیستی کشور، در ادامه، در خصوص روش و سازوکار اجرای جایزه کیفیت بخشی در سازمان بهزیستی کشور، تبادل نظر لازم انجام شد.
سپس دکتر کرمزاده، رئیس مرکز برنامهریزی فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی کشور، افزود: پیش از این، سازمان بهزیستی و دیگر مراکز خدمترسان، نگرانیهایی از اجرای استانداردها داشتند که باعث افزایش هزینهها و یا حتی تعطیلی برخی از مراکز میشد. اما خوشبختانه با مدیریت تحولخواه جدید در سازمان بهزیستی و همچنین همراهی مؤثر و مستمر سازمان ملی استاندارد ایران، اجرای استانداردها و ارتقای کیفیت خدمات سازمان بهزیستی کشور در جهت ارائه خدمات با کیفیت منطبق با استانداردها به قشر آسیبپذیر، به گونهای است که موجب ارتقای کیفیت در همه بخشهای سازمان بهزیستی کشور خواهد شد.
در ادامه، دکتر باغ علیشاهی، مدیرکل دفتر برنامهریزی و نظارت مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور، ضمن اعلام آمادگی سازمان بهزیستی کشور در زمینه تدوین استانداردهای حوزه سالمندان و سایر حوزههای مربوطه، ابراز امیدواری نمودند که با توجه به رویکرد جدید ریاست محترم سازمان ملی استاندارد ایران و با به کارگیری استانداردها، گامهای مؤثر و مفیدی در راستای اطمینانبخشی و رضایتخاطر جامعه هدف سازمان بهزیستی در کشور فراهم گردد.
نشست مشترکی با حضور مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران، رئیس مرکز برنامهریزی فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی کشور و مدیران و کارشناسان ذیربط دو سازمان، به منظور توسعه هرچه بیشتر همکاریها،در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
کد خبر 127174
نظر شما